۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸

۳ روش طراحی قالب پاورپوینت پایان‌نامه حرفه‌ای

۳ روش طراحی قالب پاورپوینت پایان‌نامه حرفه‌ای

در ادامه این مطلب در مورد انواع شیوه‌های طراحی تم پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه و نکاتی طلایی برای ایجاد آن توضیحاتی داده‌ایم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای تکمیل کردن راه پژوهشی و گرفتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، مهم‌ترین مرحله دفاع از پایان نامه خود است. در این مسیر استفاده از یکی از ۳ روش طراحی قالب پاورپوینت حرفه ای کمک به سزایی به شما کرده تا بعد از مشاهده نمونه پاورپوینت پایان نامه دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد و دکتری، بهترین آن را برای خود انتخاب کرده و آن را تهیه کنید. از این رو در مطلب در مورد انواع شیوه‌های طراحی تم پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه و نکاتی طلایی برای ایجاد آن توضیحاتی داده‌ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

۳ روش طراحی قالب پاورپوینت پایان نامه حرفه ای

با توجه به اینکه انجام دادن پایان نامه و ارائه کردن آن از مهم‌ترین موضوعات و آخرین مرحله دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری محسوب می‌شود، پس باید تمامی الزامات آن را رعایت کنند. ساخت قالب پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه حرفه‌ای و جذاب نیز از شروط اصلی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان و کسب بالاترین نمره است. به طور کلی ۳ راه اصلی برای ایجاد تم پاورپوینت دفاع پایان نامه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد، در ادامه در مورد هر کدام از آن‌ها به تفصیل توضیح می‌دهیم.

ساخت قالب پاورپوینت پایان نامه به صورت دستی

شاید برخی از دانشجویان به دلیل هزینه ساخت پاورپوینت پایان نامه، خودشان دست به کار شده و اقدام به طراحی تم پاورپوینت جلسه دفاع کنند. البته این روش نیاز به مهارت و تجربه بالایی داشته و اگر به دنبال داشتن قالب پاورپوینت پایان نامه حرفه ای برای جلسه دفاع خود هستید، روشی خوبی نخواهد بود. همچنین برای طراحی پاورپوینت توسط خودتان، باید زمان زیادی را صرف کرده و به کار تحقیق عمیق خود نخواهید رسید. در حالت کلی مراحل ایجاد تم پاورپوینت دفاع به صورت شخصی به قرار زیر است:

مرحله اول

ابتدا به محیط اسلاید مستر رفته بر روی سربرگ view زده و بر روی گزینه Slide master کلیک نمایید.

مرحله دوم

سپس از بخش تنظیمات Background در اسلاید مستر باید پس زمینه اسلایدها را از جمله: فونت‌ها، رنگ پس زمینه و … را انتخاب کنید.

مرحله سوم

در مرحله باید سایز اسلایدها را با توجه به نوع صفحه نمایش شما مشخص شود. در بخش Slide Size سایز صفحه را انتخاب کرده و در صورتی که نیازی به تغییر سایز اسلاید نداشته باشید، اسلایدها با همان سایز ۱۶:۹ به صورت پیشفرض در پاورپوینت ساخته خواهند شد.

مرحله چهارم

حال برای ساخت قالب پاورپوینت باید از اسلایدهای سمت چپ اسلاید مستر استفاده کنید. در واقع اولین اسلاید به عنوان اسلاید والد (Parent Slide) عمل کرده که با هر تغییری روی آن تمامی اسلایدها نیز از آن پیروی می‌کنند. به عنوان مثال برای وارد کردن شماره اسلایدها، قرار دادن لوگو در صفحات یا شماره تماس و مواردی این چنینی، توانسته آن را در اسلاید والد قرار داده تا در تمامی اسلایدها قرار داده شود. همچنین برای قرار دادن جایگان متن، جدول، تصویر و … در اسلایدهایتان، در بخش Slide master باید از قسمت Master Layout روی گزینه‌ی insert Placeholder بزنید و جایگاه آن را انتخاب نمایید.

اسلایدهای کوچک‌تر که با خط چین به اسلاید والد متصل شده‌اند به عنوان اسلاید فرزند (Child Slide) محسوب می‌شوند که برای شخصی‌سازی جزئی و مختص هر اسلاید از آن‌ها استفاده می‌کنند و تغییرات داده شده فقط در همان اسلاید اعمال می‌شود.

مرحله پنجم

در مرحله بعدی باید تم پاورپوینت پایان نامه را برای اسلاید مستر انتخاب یا طراحی کرده و بعد از ایجاد آن بر روی گزینه Close Master View بزنید.

سفارش طراحی قالب پاورپوینت جلسه دفاع

همانطور که گفته شد روش قبلی نیاز به مهارت و زمان لازم برای طراحی یک تم جذاب و حرفه‌ای دارد که بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری وقت و تجربه کافی را نخواهند داشت. به همین دلیل یکی از راه‌های ۳ روش طراحی قالب پاورپوینت پایان نامه حرفه ای، مشاهده نمونه پاورپوینت پایان نامه دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد و دکتری بوده تا از بین آن‌ها محصول مورد نظر را با توجه به نیاز خود ترسیم کرده تا فردی مجرب اقدام به طراحی آن کند.

درست است که این روش مدت زمان کمی از دانشجویان می‌گیرد، اما هزینه ساخت پاورپوینت پایان نامه سفارشی بسیار بالا بوده و در برخی از موارد شخص طراح نمی‌تواند تمام جزئیات نظر و نیاز شما برای ساخت اسلایدهای پاورپوینت جلسه دفاع برآورده کند. پس راه حل چیست؟ در روش بعدی در مورد آن بهترین روش ساخت تم پاورپوینت توضیح می‌دهیم.

۳ روش طراحی قالب پاورپوینت پایان‌نامه حرفه‌ای

دانلود قالب پاورپوینت پایان نامه حرفه ای از وبسایت مینارو

دو روش قبلی جدای از مزایای خود، دارای معایبی بوده که دانشجویان رغبت کمتری برای استفاده از آن‌ها خواهند داشت. از این رو بهترین راه مطمئن با هزینه کم و ایجاد تم پاورپوینت جذاب و حرفه‌ای، دانلود قالب پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه رایگان یا پولی از مجموعه‌های واسطی همچون: فروشگاه اینترنتی مینارو است. شما به راحتی با مراجعه به این سایت توانسته از بین محصولات، تم تخصصی و مورد نظرتان را با توجه بر رشته تحصیلی انتخاب و آن را دانلود کنید. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انتخاب بهتر قالب پاورپوینت پایان نامه باکیفیت و مرتبط، با کارشناسان مینارو به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۶۲۱۲ تماس برقرار کنید.

نکات ساخت تم پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه

به کار بردن هایپرلینک: به راحتی با لینک دادن منوهای ارائه به یکدیگر، به آسانی از اسلاید پایانی به اسلاید وسط ارائه مراجعه نمایید.

استفاده از پاورپوینت منودار: وجود منوی در تمامی اسلایدها که نشان دهنده این است که شما در کدام بخش ارائه هستید، کمک بزرگی در زمینه برنامه‌ریزی برای باقی ارائه به شما می‌کند.

استفاده از پاورپوینت سبک‌های پرزی: با قالب پاورپوینت پایان نامه سبک پرزی به آسانی از قابلیت زوم در اسلایدها استفاده نمایید.

به کار بردن فونت استاندارد و خوانا: حتماً در زمان انتخاب نوع و سایز فونت، باید فونتی متناسب که در تمامی زوایا و فواصل قابلیت خواندن و مشاهده توسط مخاطب را دارد انتخاب کنید. به عنوان مثال: فونت‌های شبنم، بی نازنین، وزیر، ایران سنس و دانا به عنوان بهترین فونت برای طراحی قالب پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه حرفه ای محسوب می‌شود.

شماره‌دار کردن اسلایدها: با شماره‌گذاری اسلایدها مخاطب متوجه می‌شود که چند اسلاید از ارائه گذشته و در صورت داشتن سوال توانسته به شماره اسلاید مربوطه اشاره کند. همچنین معمولاً از شماره‌های فارسی برای اسلایدها استفاده می‌کنند.

نوشتن مشخصات نمودارها: بدون شک در پاورپوینت‌های پایان نامه از نمودار استفاده می‌شود که باید عنوان، لیبل محورها و راهنمای نمودار را بگذارید.

رعایت کردن علائم نگارشی: در تم پاورپوینت جلسه دفاع باید حتماً علائم نگارشی از جمله: یرگول، نیم فاصله و … را به کار ببرید.

۳ روش طراحی قالب پاورپوینت پایان‌نامه حرفه‌ای

سخن آخر

بسیاری از دانشجویان دارای تجربه کافی و تخصصی برای ساخت تم پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه نیستند و از این رو باید هزینه و زمان زیادی را به همراه رعایت نکات مهمی برای طراحی آن کنند. از این رو در این مطلب شما را با ۳ روش طراحی قالب پاورپونت پایان نامه حرفه ای آشنا کرده و از بین آن بهترین راه را دانلود قالب پاورپوینت دفاع پایان نامه رایگان و پولی از فروشگاه اینترنتی مینارو ( https://minaro.ir) معرفی کردیم. مینارو به عنوان بزرگ‌ترین و مورد اعتمادترین مجموعه تهیه انواع تم پاورپوینت تخصصی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی، امکان دانلود محصولی جذاب و ارائه به یادماندنی را به ارمغان می‌آورد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6198025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha